Veelgestelde vragen
Veelgestelde vragen
Hier vind u een overzicht van de meest gestelde vragen. Indien uw vraag er niet bij staat, neem dan contact met ons op via het contactformulier.
> Ik wil meer weten over de dinerbon van Nationale Dinerbon
Wat is Nationale Dinerbon precies?
» Nationale Dinerbon is dé dinerbon van Nederland. Door de hoogwaardige aangesloten restaurants geeft u echt een belevenis cadeau. De kaarthouder kan met de dinerbon van Nationale Dinerbon een lunch en/of diner betalen.
Waar kan ik Nationale Dinerbon kopen?
» U kunt de dinerbon van Nationale Dinerbon bestellen via deze website. Nationale Dinerbon is daarnaast ook landelijk verkrijgbaar. Kijk bij verkooppunten voor het dichtstbijzijnde verkooppunt bij u in de buurt.
In welke waarden is Nationale Dinerbon verkrijgbaar?
» U kunt ieder willekeurig bedrag kiezen vanaf minimaal € 5,00 tot maximaal € 150,00. Op de dinerbon van Nationale Dinerbon is geen BTW van toepassing.
Welke producten kan ik met de dinerbon van Nationale Dinerbon kopen?
» U kunt bij elk aangesloten restaurant terecht met uw dinerbon. U kunt met uw Nationale Dinerbonkaart betalen voor een lunch of een diner. Zie het overzicht op de website voor o.a. de openingstijden.
Hoe lang is Nationale Dinerbon geldig?
» Nationale Dinerbon heeft een geldigheid van 2 jaar na uitgifte, tenzij anders vermeld. De geldigheid van uw Nationale Dinerbon kunt u bekijken m.b.v. de saldochecker.
Is het mogelijk een dinerbon van Nationale Dinerbon te verlengen?
» Het is niet mogelijk om uw Nationale Dinerbon te verlengen.
> Ik heb een vraag over het geven van Nationale Dinerbon
Hoe kan ik een dinerbon van Nationale Dinerbon geven?
» Nationale Dinerbon geeft u eenvoudig door één van onze verkooppunten te bezoeken of door de dinerbon te bestellen op deze website. Nationale Dinerbon kunt u opwaarderen in ieder willekeurig bedrag vanaf € 5,- tot maximaal € 150,-. U of de ontvanger ontvangt de Nationale Dinerbon altijd in een mooie geschenkverpakking waarbij ruimte is voor een persoonlijke boodschap.
Hoe kan ik Nationale Dinerbon betalen?
» U betaalt uw dinerbon van Nationale Dinerbon met iDeal of creditcard. Zakelijke bestellingen kunnen ook per factuur worden voldaan.
Wanneer heb ik mijn bestelling geplaatst?
» Op het moment dat u het besteloverzicht wordt getoond en u op 'afrekenenen' drukt wordt u doorgestuurd naar de betalingsmodule waar u de betaling dient te verrichten. Als deze slaagt heeft u de bestelling succesvol geplaatst en ontvangt u een bevestiging per mail. Voor factuurbestellingen volstaat het drukken op 'afrekenen' op het moment dat u het besteloverzicht voor u heeft.
Wat is de levertijd van een Nationale Dinerbon?
» Indien uw bestelling vóór 17.00 uur is geplaatst wordt de order dezelfde werkdag via PostNL verstuurd. In bijna alle gevallen wordt deze de volgende dag bezorgd.
Kan ik de dinerbon van Nationale Dinerbon ook per e-mail ontvangen?
» Ja, u kunt de e-voucher bestellen op Cadeaubon.nl.
Hoe wordt Nationale Dinerbon verzonden?
» Uw bestelde dinerbon van Nationale Dinerbon wordt via PostNL verstuurd.
Wat zijn de verzendkosten?
» Wanneer u een dinerbon van Nationale Dinerbon bestelt, betaalt u € 1,95 verzend- en administratiekosten, ongeacht het aantal bestelde dinerbonnen.
Moet ik betalen voor de verpakking?
» Nee, de dinerbon van Nationale Dinerbon wordt altijd gratis in een luxe cadeauverpakking aangeleverd. Alleen voor 'niet-standaard' verpakkingen (bijv. gericht op Verjaardag, Sinterklaas, Kerst, Valentijnsdag en Moederdag) kan een kleine toeslag gevraagd worden. Dit wordt dan duidelijk vermeld bij het bestellen.
Ik probeer een dinerbon van Nationale Dinerbon te bestellen, maar er gaat iets niet goed. Wat nu?
» Neem contact op met onze klantenservice via ons contactformulier of stuur een email naar info@nationaledinerbon.nl. Wij nemen uiterlijk binnen 3 werkdagen contact met u op!
Ik heb een dinerbon van Nationale Dinerbon besteld en betaald, maar ik heb deze niet ontvangen. Wat nu?
» Neem contact op met onze klantenservice via ons contactformulier of stuur een mail naar info@nationaledinerbon.nl. Wij nemen uiterlijk binnen 3 werkdagen contact met u op!
> Ik heb een vraag over het inwisselen van de dinerbon van Nationale Dinerbon
Hoe kan ik het saldo van mijn Nationale Dinerbon opvragen?
» Vul uw kaartnummer in bij de saldochecker op de homepage van deze website om het saldo en de geldigheid van uw Nationale Dinerbon op te vragen. Het kaartnummer van uw Nationale Dinerbon vindt u op de achterzijde van de dinerbon.
Hoe kan ik een Nationale Dinerbon inwisselen?
» Ga naar één van de aangesloten restaurants bij u in de buurt. Een aangesloten restaurant accepteert uw Nationale Dinerbon via de pinterminal of de webkassa. Afhankelijk van het totaalbedrag is de waarde van uw Nationale Dinerbon toereikend of niet toereikend. Een eventueel restantbedrag betaalt u middels pin of cash eenvoudig bij. U kunt met uw dinerbon van Nationale Dinerbon betalen voor een lunch of een diner.
Kan ik meerdere Nationale Dinerbon's tegelijk inwisselen?
» Jazeker! Alle aangesloten restaurants accepteren meerdere Nationale Dinerbon's tegelijkertijd.
Moet ik Nationale Dinerbon in één keer besteden?
» Nee, dat hoeft niet. U kunt de Nationale Dinerbonkaart in meerdere delen besteden gedurende de geldigheidstermijn van 2 jaar (tenzij anders vermeld) na uitgifte.
Kan ik mijn Nationale Dinerbon ook besteden bij één van de verkooppunten?
» Nee, dit is niet mogelijk. Deze winkels verkopen alleen Nationale Dinerbon's, zij accepteren deze cadeaukaart niet als betaalmiddel. U kunt de dinerbon van Nationale Dinerbon alleen besteden bij de aangesloten restaurants die op deze site vermeld staan.
Kan ik mijn Nationale Dinerbon voor contant geld inwisselen?
» Nee, Nationale Dinerbon kan uitsluitend worden ingewisseld voor een lunch of diner bij een aangesloten restaurant naar keuze.
Zijn alle prijzen inclusief BTW?
» Dinerbonnen en cadeaukaarten zijn vrijgesteld van BTW. Over wijnen rekenen wij wel btw. De hoogte van dit bedrag ziet u bij het ordertotaal vermeld.
Hoe snel worden bestelde producten geleverd?
» In de bevestingsmail die u ontvangt na het bestellen van de dinerbon vindt u de levertijd van uw bestelling. Indien u Nationale Dinerbon op werkdagen vóór 17.00 bestelt en betaalt wordt deze dezelfde dag nog verstuurd via PostNL.
Ik heb een vraag met betrekking tot mijn bestelling.
» Stuur dan een e-mail naar info@diner-cadeau.nl.
Wat zijn de betaalmogelijkheden?
» U kunt middels iDeal betalen. Wanneer u een bestelling doet vanuit een bedrijf kunt u met een factuur betalen. Ook wanneer u via factuur bestelt, wordt de bestelling dezelfde dag nog verstuurd.
Herroeping
U heeft het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen.
De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop u of een door u aangewezen derde, die niet de vervoerder is, de Nationale Dinerbon fysiek in bezit krijgt.
Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet u ons via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk, per post, fax of e-mail) op de hoogte stellen de overeenkomst te herroepen. U kunt hiervoor gebruikmaken van het modelformulier (klik hier) voor herroeping, maar bent hiertoe niet verplicht.
Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om uw mededeling betreffende uw uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.
Gevolgen van de herroeping
Als u de overeenkomst herroept, ontvangt u alle betalingen die u tot op dat moment heeft gedaan, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van uw keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van uw beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Indien u slechts een deel van uw bestelling retour stuurt dan worden de kosten voor levering niet teruggestort. Wij betalen u terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij u uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; in ieder geval zullen u voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of u heeft aangetoond dat u de goederen heeft teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt.
U dient de Nationale Dinerbon onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop u het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons heeft medegedeeld, aan ons terug te zenden of te overhandigen. U bent op tijd als u de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken.
Let op: De nationale dinerbon kan binnen 14 dagen herroepen worden tenzij die verzilverd is.
De directe kosten van het terugzenden van de de Nationale Dinerbon komt voor uw rekening.
Ons retouradres
Nationale Dinerbon
Ambachtsweg 6
1474HW Oosthuizen
U bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.
> Ik heb een probleem met het inwisselen van de dinerbon van Nationale Dinerbon
Wat moet ik doen als Nationale Dinerbon niet werkt in het restaurant?
» Er bestaat een kans dat de magneetstrip van uw dinerbon is beschadigd of gedemagnetiseerd. Demagnetisering kan gebeuren als de kaart in contact komt met magnetische straling van magneetplaten in winkels, computers of mobiele telefoons. Wanneer uw kaart beschadigd of gedemagnetiseerd is, kunt u een afbeelding van de achterkant van de kaart naar ons mailen, samen met uw adresgegevens. Wij lezen de kaart dan uit en sturen u een nieuw exemplaar.
Een restaurant wilde mijn dinerbon niet innemen terwijl hij wel staat vermeld als aangesloten restaurant. Hoe kan dit?
» Het is mogelijk dat een enkel lid (van een winkelketen) besloten heeft om Nationale Dinerbon niet meer in te nemen, zonder dit aan ons door te geven. Mocht u een restaurant tegenkomen waar dit het geval is dan horen wij dit graag, zodat wij contact op kunnen nemen met het restaurant om duidelijkheid te verschaffen. Laat ons dit dan weten via het contactformulier.
Mijn Nationale Dinerbon is ernstig beschadigd. Wat moet ik doen?
» Wanneer uw kaart beschadigd of gedemagnetiseerd is, kunt u een afbeelding van de achterkant van de kaart naar ons mailen, samen met uw adresgegevens. Wij lezen de kaart dan uit en sturen u een nieuw exemplaar.
> Zakelijke bestellingen
Hoe bestel ik dinerbonnen van Nationale Dinerbon voor mijn bedrijf?
» Voor meer informatie over Nationale Dinerbon als zakelijk cadeau of zakelijke bestellingen kun u contact op nemen met Nationale Dinerbon via zakelijk@nationaledinerbon.nl. Of bel naar 033 - 202 2271. Indien de bestelling meer dan €500 bedraagt zal deze aangetekend worden verzonden à €8,05.
Wat zijn de mogelijkheden tot het personaliseren van een dinerbon van Nationale Dinerbon als zakelijke klant?
» Er zijn een tal van mogelijkheden voor het op eigen wijze invullen van Nationale Dinerbon. Kijk hiervoor onder het tabblad 'zakelijk' op deze site of neem voor maatwerk oplossingen contact op met Nationale Dinerbon via zakelijk@nationaledinerbon.nl. Of bel naar 033 - 202 2271.
> Overige vragen
Ik ben per ongeluk mijn Nationale Dinerbon kwijtgeraakt. Wat nu?
» Het is uw eigen verantwoordelijkheid om uw Nationale Dinerbon goed en veilig te bewaren, er kan geen aanspraak worden gemaakt op compensatie bij verlies van de pas.
Wanneer weet ik of ik de verdubbelaar heb gewonnen?
» Op elke eerste Maandag van de maand wordt er een winnaar getrokken. De winnaar krijgt hierover bericht. Over de uitslag wordt niet gecorrespondeerd.
> Ik heb een klacht of opmerking over de dinerbon
Waar kan ik met mijn klacht of opmerking terecht?
» Neem in dit geval contact met ons op via het contactformulier. Wij zullen binnen drie werkdagen op inhoudelijk uw klacht reageren.
Bent u niet tevreden met de afhandeling van uw klacht? Dan kunt u deze voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl). Tevens kunt u uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform.
Is uw vraag nog niet beantwoord? Neem contact met ons op via het contactformulier. Wij zullen uw vraag binnen 3 werkdagen inhoudelijk beantwoorden.